Stel je voor, na jaren hard werken heb je eindelijk dat ene grote zakelijke succes bereikt waar je al die tijd van gedroomd hebt. Je zou denken dat er dan een soort verlichting over je heen komt, dat je helemaal in de wolken bent en van elke seconde kunt genieten. Dat is toch de verwachting, […]
Je mensen motiveren, daar gaat deze podcastaflevering over. Waarom ik dat dan niet als titel koos? Omdat je mensen an sich eigenlijk niet kan motiveren. Dat had je misschien niet verwacht he. Hoe zorg je er dan voor dat ze toch hun beste beentje voorzetten? Dat leg ik je vandaag uit. Niet de persoon, wel […]
Vandaag wil ik je meenemen in een bijzondere ervaring die ik onlangs heb gehad. Het begon allemaal met een gesprek met een goede vriend van me, die ook een zakenrelatie is. We hadden het over een probleem dat hij had binnen zijn bedrijf, en dat leidde tot een onverwachte maar inspirerende ontdekking. Mijn vriend runt […]
De manier waarop je met klantvragen en -klachten omgaat, kan een grote impact hebben op hun perceptie van je bedrijf. Een snelle reactie kan wonderen doen om de klanttevredenheid, zelfs als je niets nieuws te melden hebt. In deze aflevering duiken we in het belang van tijdige communicatie en hoe het een verschil kan maken […]
‘Procrastination’: in het Engels klinkt het bijzonder mooi en toch hebben we er allemaal wel eens last van. Ik heb het over uitstelgedrag. Die dingen op je to-dolijst uitstellen tot het allerlaatste nippertje of misschien zelfs helemaal niet doen. Het overkomt mij meer dan eens, waardoor ik me afvroeg: hoe komt dat nu eigenlijk? Waarom […]