Vandaag wil ik je meenemen in een bijzondere ervaring die ik onlangs heb gehad. Het begon allemaal met een gesprek met een goede vriend van me, die ook een zakenrelatie is. We hadden het over een probleem dat hij had binnen zijn bedrijf, en dat leidde tot een onverwachte maar inspirerende ontdekking. Mijn vriend runt […]
De manier waarop je met klantvragen en -klachten omgaat, kan een grote impact hebben op hun perceptie van je bedrijf. Een snelle reactie kan wonderen doen om de klanttevredenheid, zelfs als je niets nieuws te melden hebt. In deze aflevering duiken we in het belang van tijdige communicatie en hoe het een verschil kan maken […]
‘Procrastination’: in het Engels klinkt het bijzonder mooi en toch hebben we er allemaal wel eens last van. Ik heb het over uitstelgedrag. Die dingen op je to-dolijst uitstellen tot het allerlaatste nippertje of misschien zelfs helemaal niet doen. Het overkomt mij meer dan eens, waardoor ik me afvroeg: hoe komt dat nu eigenlijk? Waarom […]
Het jaar is net over de helft, het ideale moment om even pas op de plaats te maken en stil te staan. Wat heb je de voorbije zes maanden gerealiseerd? En wat wil je de komende zes maanden nog gaan doen om van dit jaar een buitengewoon jaar te maken, op welke manier dan ook? […]
In de vorige afleveringen met Xerius hadden we het al over welke statuten er als startend ondernemer zijn, welke documenten je in orde moet brengen en hoe een ondernemingsloket als Xerius jou helpt om up and running te worden. Nu kloppen de klanten bij je aan, groei je en floreert je business. Maar wat heb […]